lördag 25 februari 2012

Slamtömning

Jag fick en förfrågan om att göra en illustration där kunden ville ha med många saker i en och samma bild. Jag kände på en gång att de nog var ute efter en mer teknisk illustration och inte alls vad jag gör men jag slängde ihop ett par skisser i blyerts och skickade iväg. Jag valde att bara ta med de viktigaste grejerna som kunden bad om eftersom att jag ansåg att det inte gick att kombinera dem alla i en bild och samtidigt få en någorlunda clean och informativ bild.
Som jag trodde så var de inte längre intresserade efter att ha sett skisserna men det kändes bara skönt. Tekniska illustrationer med mått och grejer är som sagt var inte min grej och jag hade nog aldrig kunnat göra kunden nöjd.

Här är en färglagd version av en av skisserna.

Inga kommentarer: