tisdag 24 januari 2012

Huset vi flyttade in i för drygt ett år sedan var egentligen i ganska bra skick men det äldre paret som byggt det 1966 och som bott här sedan dess har kanske inte riktigt samma inredningssmak som vi.



I somras hittade jag mitt drömkök (bara luckor) för 200 pix på blocket. Det fanns i Örebro inte alls långt härifrån och jag ringde säljaren:
-Hej, jag är intresserad av köket som du säljer på Blocket.
-Va? Är det sant??? 


 
Hursomhelst så åkte vi och hämtade det.
En vecka senare kom Andreas drömkök ut på Blocket.
Gratis. Och med stommar i rätt mått för vårt kök.
Så vi åkte till Göteborg och skruvade ner det.



Nu har vi två kök i källaren och måste kasta det ena eftersom att utrymmet behövs men vi kan verkligen inte alls komma överrens.
Hans är ju bara att ta ner våra skåp och sen skruva upp plus att det går ganska lätt att komplettera.
Mitt måste man bygga stommar till samt slipa, betsa och lacka men alltså hur mycket roligare och snyggare och mer fantastiskt är det inte? Det kunde ju bli precis hur fint som helst men det lutar ju åt att jag måste ge mig...

Update: Nu återfinns teakluckorna på VIKA-tippen. Utan handtag dock... (och de fantastiska jalusiluckorna gömde jag)

6 kommentarer:

Sof sa...

Ja jag vet faktiskt inte, båda är ju fina, men jag är ju ofta en förespråkare för enkla lösningar...fast ditt är ju roligare! :-)

moi sa...

alltså jag fattar inte.. är ditt det som är i teak hade jag gått över lik för att få ha det. LIK! och det hade varit värt att ta in en snickare för att få luckorna, i längden hade det det. hmm fast det kunde bli dyrt. nej bygg stommar och ta teak!

Stina sa...

Sof, ja det blir ju liksom MYCKET lättare...
Moi: Ja jag vet!!! Det är helt crazysnyggt! Men din kommentar kom just efter att jag purket sagt till Andreas att okej, vi tar det vita då... Åh så HIMLA svårt!

Moi sa...

Det vira är inte fult på något sätt, bara det att teak är så levande. kan man inte såga till några av de luckorna och blanda på något vis, tex alla kökslådor i teak eller skapa förvaring med teak på någon annan vägg eller nåt.

Regina sa...

Åh, jag förstår din känsla..! Fy

Minna sa...

menar du på riktigt att ni slände ett av köken??? dödssynd. la ni inte ut det på blocket ens? /minna